Pic

Iedereen is druk

Artikel in Regio Business - editie van 12 september 2018

Meer tijd voor zaken die er toe doen
Je hebt een bedrijf met personeel en bent op zoek naar een gedegen oplossing voor de salarisadministratie. Het liefst wil je ook dat de urenadministratie en personeelsadministratie goed zijn geregeld. ‘De oplossing? Automatiseren!’ Dat stelt Joep Eijkens, directeur van BCS HRM & Salarisadministratie. ‘Zo krijg je als ondernemer meer tijd voor de zaken die er toe doen.’

Het is bij veel bedrijven een issue: het goed regelen van de salaris-, uren- en personeelsadministratie. Want wie kan dit het beste oppakken? Iedereen is druk. ‘Een probleem dat middels automatisering perfect kan worden getackeld. Wij ontzorgen mkb-bedrijven en ondernemingen met een oplossing op maat’, vertelt Joep.

Soepele overgang
Het softwarepakket Delta HRP van BCS is gebruikersvriendelijk en modulair opgebouwd. ‘De dagelijkse praktijk van onze klanten staat altijd centraal, de klant neemt alleen modules af die nodig zijn’, benadrukt Joep. Naast salarisadministratie zijn er vijf hrm-modules die de klant kan afnemen. 

‘Onze consultant zorgt voor een goede implementatie van het softwarepakket. Voor vragen kun je terecht bij onze telefonische helpdesk. Onze medewerkers hebben kennis van zaken, waardoor we de klant goed verder kunnen helpen. Bovendien ondersteunen we de klant met specifieke trainingen, waardoor een soepele overgang is gewaarborgd.’

Liever uitbesteden
Voor ondernemers die geen softwarepakket willen aanschaffen, is er de Instapservice. Hierbij voert een ervaren salarisadministrateur van BCS maandelijks de salarisverwerking uit. Joep: ‘De klant geeft één keer per maand de mutaties via onze webapplicatie door. Vervolgens zorgt onze salarisadministrateur ervoor dat de mutaties binnen één werkdag verwerkt zijn.’

Beweging
De Bossche onderneming staat voor continuïteit en innovatie. ‘De wereld van hrm en salarisadministratie is volop in beweging’, zegt Joep. BCS heeft haar dienstverlening hierop aangepast met extra hr-diensten. Daar is bij het mkb veel behoefte aan. ‘Denk aan het inrichten van een functiehuis, het updaten van overeenkomsten, advies over (dis)functioneren, ziekteverzuimbegeleiding en de inhuur van tijdelijke, personele hr-ondersteuning. Bij BCS hebben we de expertise in huis en bieden we een passende oplossing.’

HR Kennisportaal
‘Nieuw is ons 24/7 online kennisportaal met checklists, instructievideo’s, overeenkomsten en antwoorden op veelgestelde vragen’, meldt
Iris Verstrepen, hr-adviseur bij BCS HRM & Salarisadministratie. ‘Wil de ondernemer toch liever iemand persoonlijk aan de lijn, dan zijn onze hr-experts natuurlijk ook altijd tijdens kantooruren bereikbaar.’